קידום באינטרנט ו-SEO

סלוגן ציטוט בעברית...

אם אתה רוצה לראות את האתר שלך מצליח דע שמדובר בעבודה לא קלה. כיום, כאשר לכל עסק, ולו הקטן ביותר, קיים אתר באינטרנט- השוק בו אתה מתחרה הופך ליותר ויותר צפוף. אבל אל חשש! אנחנו כאן כדי לסייע.

תחום קידום האתרים, כאשר רובו נעשה בגוגל שהוא כפי שאולי כבר ניחשת מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, נקרא SEO. התחום מורכב מפעולות אופטימיזציה לאתרך הנעשות בתוך האתר ומחוצה לו. הסיבה לכך היא שגוגל פועל לאנדקס את כל האתרים הקיימים ברשת באופן כזה שכאשר גולש יתור אחר מילת חיפוש מסוימת- הוא יקבל את התוצאות הרלוונטיות והאיכותיות ביותר. בשביל לעשות זאת גוגל קורא את האתר שלך [או יותר נכון את הקוד שמאחורי האתר שלך] ובוחן אותו לפי מספר קריטריונים כמו תוכן, עדכונים שוטפים, דינמיות ועוד. נוסף על כך, גוגל בוחן את הקשרים של האתר שלך עם אתרים אחרים- האם אתרים אחרים מקשרים אליו? איזה סוג של אתרים? האם גולשים אחרים מכירים אותו ומפרסמים אותו ברשתות חברתיות?. הסיבה לכך היא שאתרים אחרים יכולים לתת לאתרך תוקף, הם יכולים להביא לו עוד תנועה של גולשים ומעידים לרוב על כך שהאתר שלך שווה כניסה.

פעולת קידום טובה מתחילה בבחירת מילות מפתח לקידום. בשביל להגיע לעמוד הראשון בחיפוש של גוגל צריך ראשית לבחור באילו ביטויי חיפוש עלינו להתמקד. ביטויים אלו צריכים להיות רלוונטיים לנושא האתר ובעלי תנועה ערה של חיפושים אך עם זאת עליהם להיות ברמת תחרותיות שתוכלו לעמוד בה- כלומר, מילות חיפוש שאינן מוצפות בניסיונות קידום. כלי שימושי לחיפוש ומחקר של מילות מפתח הוא Google adwords. שם תוכלו לראות את מספר החיפושים החודשיים של מילים וביטויים שונים ולקבל רעיונות למילים וביטויים חדשים. נסו להיכנס לראשו של הלקוח, חישבו מה הוא יחפש כאשר ינסה להגיע לאתר שלכם. קחו בחשבון את כלל השירותים שאתם מציעים והתחשבו בז'רגון של הלקוח שלעיתים אינו תואם לאוצר המילים המקצועי. לאחר שהתמקדתם על מילות חיפוש מסוימות ניתן להתחיל לשלב אותן בתוכן של האתר כך שגוגל יבין את חשיבותן עבור האתר ויאנדקס אותו בהתאם להן.

שילוב מילות המפתח בתוך האתר צריך להיעשות בצורה אורגנית. גוגל הבין כבר לפני זמן מה שאנשים מנסים לקדם אג'נדות מסחריות ולשווק את אתרם תוך הסתמכות על מנוע החיפוש שלהם. לכן, בכדי לספק לגולשים את התוכן הרלוונטי והאיכותי ביותר, גוגל פסל דרכים מסוימות בהן ניתן לקדם מילות מפתח. דרכים אלו למעשה יכולות לפגום בדירוג שלכם בגוגל ולהוביל לפחות תנועה נכנסת של גולשים. למה הכוונה? הרעיון הוא שהתוכן צריך להיראות עבור גוגל כתוכן אינפורמטיבי שנועד לשרת את הגולשים, ולא כתוכן קידומי-שיווקי. שילוב מופרז של מילות המפתח בתוכן האתר, כמו גם חוסר שילוב מספק, לא רק שלא יקדם את האתר אלא אף יוריד את דירוגו. יש צורך באמן קידום אתרים שיאזן את כמות מילות המפתח בדיוק על אחוז הזהב בהתחשב בגורמים שונים.

קידום אורגני של אתר זהו תהליך מתמשך שלא ניתן לבצע בפעם אחת של עבודה אינטנסיבית. זה מצריך בחינה של השוק תוך התמקדות במתחרים ובאופן פעולתם, עבודה מתמדת על יצירה של לינקים נכנסים, כתיבת תוכן איכותי באתר, התאמתו למערכות של מנועי החיפוש ועוד. כמו כן, הקידום צריך להיעשות בקצב קבוע בכדי להיראות טבעי עבור מנועי החיפוש. קידום נכון ואיכותי יעלה את דירוג האתר שלך ויוביל אותו במעלה דפי החיפוש עד לעמוד הראשון.

אנחנו כאן בשביל לגרום לזה לקרות.